USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET
Pienenettävä sisältö
Mikä on tilauksen toimitusaika?
Lähes kaikki tuotteemme valmistetaan tilauksesta, ja siitä johtuen toimitusaikamme on noin 5-10 arkipäivää. Tilauksen käsittelyaika on 1-5 työpäivää tilauksen vastaanottamisesta. Kuljetusaika on normaalisti 1-5 työpäivää. Varaudu siis ainakin 5 työpäivän toimitusaikaan.
Toimitusaika voi vaihdella myös tuotekohtaisesti ja tällöin käsittely- ja toimitusaika-arvio ilmoitetaan tuotesivuilla.
Jos tilauksesi tuotteilla on eri toimitusaikoja, tilaus toimitetaan pisimmän toimitusajan omaavan tuotteen mukaan.
Toimitusaika-arviot on laadittu logistiikkayhtiöiden antamien tietojen perusteella. Hikipanta tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.
Pidätämme oikeuden mahdollisiin toimittajan ja Postin aiheuttamiin viivästyksiin. Pidätämme oikeuden myös pidempiin toimitusaikoihin juhlapyhien ja kampanjoiden aikana.
Saako tuotteita vaihtaa ja palauttaa?
Jokainen hikipanta.fi tai sen kauppiassivustoilta ostettu tuote valmistetaan asiakkaan tilauksesta. Siksi toivomme, että pohdit esimerkiksi ostamasi tuotteen kokoa tarkasti ennen kuin teet tilauksen. Voit tutustua vaatteiden kokotaulukoihin tuotteen sivuilla.
Jos haluat lisätietoja tuotteista tai esimerkiksi niiden koosta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla asiakaspalvelu@hikipanta.fi. Vähentämällä vikaostoksia, haluamme sekä sujuvoittaa asiakkaidemme elämää, että vähentää esimerkiksi ympäristön kannalta ikävää tuotehävikkiä.
Tuotteen / tuotteet voi palauttaa. Palautettu tuote ei saa olla käytetty, muokattu tai pesty. Jos tuotteella on pakkaus, tulee se palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan.
Tuotteillamme on maksullinen palautus. Palautuskuluista veloitamme 5 €. Vaihto-oikeutta tuotteillamme ei ole. Jos haluat uuden tuotteen palauttamasi tilalle, voit tehdä uuden tilauksen.
Palauttaessasi koko tilauksen, hyvitämme tuotteiden hinnan, mutta emme toimituskuluja. Lisäksi vähennämme hyvittämästämme summasta palautuskulut 5€.
Palauttaessasi osan tilauksesta, hyvitämme tuotteiden hinnan, mutta emme toimituskuluja. Lisäksi vähennämme hyvittämästämme summasta palautuskulut 5€.
Huolimattoman paketoinnin vuoksi vaurioituneet tuotepalautukset eivät kuulu
palautusoikeuden piiriin.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama kuin tilauksen palauttaminen. Otathan aina siis yhteyttä ensin sähköpostitse asiakaspalvelu@hikipanta.fi jotta tiedämme mahdollisesta palautuksesta.
Voit palauttaa tilaamasi tuotteet 14 päivän palautusoikeuden rajoissa.
Käsittelemme palautuksen/vaihdon kun paketti on saapunut meille.
Palautustapauksissa hyvitys tehdään järjestelmän kautta asiakkaan valitsemalle maksutavalle, ei esimerkiksi tilisiirtona.
Palautusohjeet:
Jos haluat palauttaa tuotteen/ tuotteita, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hikipanta.fi. Laita viestiin otsikoksi tuotepalautus ja tilausnumerosi.
Mitä toimitus maksaa?
Toimitus maksaa toimitustavasta riippuen 5,90- 19,90€. Näet tilauksesi toimituksen kustannuksen verkkokaupan kassalla.
Yli 100€ tilauksissa toimitus on ilmainen.
Miten löydän sopivan koon?
Vaatteiden tuotesivuilla löytyy useimpien tuotteiden kohdalla kokotaulukko, josta löytyy tuotteen eri kokojen kainalo-kainalo -mitta sekä hartia-helma -mitta. Voit myös kysyä apua koon valintaan sähköpostilla asiakaspalvelu@hikipanta.fi.
Miten löydän sopivan koon?
Vaatteiden tuotesivuilla löytyy useimpien tuotteiden kohdalla kokotaulukko, josta löytyy tuotteen eri kokojen kainalo-kainalo -mitta sekä hartia-helma -mitta. Voit myös kysyä apua koon valintaan sähköpostilla asiakaspalvelu@hikipanta.fi.
Miten tilaukseni toimitetaan?
Toimitamme tilauksesi Postin tai muun kuljetuspalvelun välityksellä
lähimpään ja sinulle mieluisampaan postitoimipisteeseen, josta voit
noutaa paketin. Sinulla on 7 päivää aikaa noutaa paketti
noutopisteestä.
Minulla on kysyttävää tilauksestani, mitä teen?
Ota sähköpostilla asiakaspalvelu@hikipanta.fi kautta yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos laitat sähköpostia, laita viestin otsikkokenttään tilauksesi tilausnumero. Tilausnumeron löydät mm. sinulle sähköpostilla lähetetystä tilausvahvistuksesta.
Miten saan tietoa tilaukseni etenimestä?
Kun olet tehnyt tilauksesi ja maksanut sen, saat sähköpostitse tilausvahvistuksen. Kun paketti on lähtenyt meiltä, saat siitä myös tiedon sähköpostiisi. Toimistusvahvistuksesta löytyy seurantakoodi, jolla voit seurata lähetyksen kulkua. Kun pakettisi on noudettavissa toimipaikasta, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Voit myös aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme laittamalla viestiä asiakaspalvelu@hikipanta.fi.
Lähetykseni on kadonnut, mitä teen?
Jos tilauksesi on kadonnut kuljetuksen aikana, ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hikipanta.fi, jotta voimme tehdä selvityspyynnön kuljetusyhtiölle.
Voinko perua tilaukseni?
Mahdollisissa toimitusviivästyksissä sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi, edellyttäen, että tilaustasi ei ole vielä lähetetty.
Kun tilauksesi on lähtenyt varastoltamme, emme voi enää perua
toimitusta, vaan se toimitetaan postilaatikkoosi tai
postitoimipisteeseen, josta voit noutaa sen 7 päivän kuluessa.
Tilaamassani tuotteessa on virhe, mitä teen?
Olemme vastuussa siitä, että tavaramme ovat
virheettömiä toimitettaessa. Jos olet saanut viallisen tuotteen tai
epäilet, että olet saanut viallisen tuotteen, ota meihin yhteyttä täällä
tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@hikipanta.fi. Kirjoita Otsikoksi ’Reklamaatio’ ja tilauksesi numero, ja kirjoita lyhyt kuvaus siitä, mikä tuotteessa on vialla. Lähetä myös kuva reklamaation syystä.
Värjäytyneitä tuotteita ei käsitellä reklamaationa, sillä se katsotaan kulumiseksi, edellyttäen, että tuotteet eivät ole sellaisia vastaanotettaessa.
Osassa reklamaatiotilanteista pyydämme lähettämään tuotteen takaisin
meille. Tuotteen asiaankuuluva suojaus ja paketointi on asiakkaan
vastuulla . Huolimattoman paketoinnin vuoksi vaurioituneet
tuotepalautukset eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.
Tuotevirhetilanteissa vaaditaan, että tuote on käyttämätön ja
ehdottomasti uudessa kunnossa ja että tarrat ja mahdolliset etiketit
ovat tallella.
Sivustollamme olevat kuvat ovat vain likimääräinen esikatselu
lopputuotteesta. Pidätämme oikeuden pieniin poikkeamiin. Tuotekuvien
värit ja kuosit voidaan kokea eri tavoin eri näytöissä. Siksi
harhaanjohtavaa väriä ei hyväksytä perusteeksi reklamaatiolle.
Onko tilaamillani tuotteilla takuu?
Virhevastuumme määräytyy sovellettavan lain
mukaan. Mikäli huomaat tuotteessa virheen, olethan yhteydessä
asiakaspalveluumme, vaikka tuotteen palautusaika olisi jo kulunut
umpeen.
Vastaamme kaikista virheistä, jotka olivat tuotteessa sen saadessasi,
vaikka virhe havaittaisiin vasta myöhemmin. Sinun tulee kuitenkin
ilmoittaa havaitsemastasi virheestä kohtuullisessa ajassa sen jälkeen,
kun olet sen havainnut.
Takuu kattaa valmistus- ja materiaaliviat. Normaali kuluma ei kuulu
takuun piiriin, eikä myöskään ulkoisen tekijän aiheuttamat vauriot,
kuten onnettomuudet tai hoito-ohjeiden tai käyttöohjeiden vastainen
käyttö.
Seuraavat asiat tulee liittää mukaan takuun alaiseen palautukseen:
Sähköpostiin lähetetty tilausvahvistus tai kuitti
Yhteystiedot (puhelinnumero, osoite ja sähköpostiosoite)
Vian tai tuotevirheen kirjallinen seloste.
Takuuseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@hikipanta.fi.
Haluan muuttaa jo maksettua tilaustani, mitä teen?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hikipanta.fi,
niin sovitaan muutoksista. Jos tilaustasi ei ole vielä käsitelty ja
lähetetty, voidaan esimerkiksi samaan tilaukseen lisätä vielä uusia
tuotteita.
Tuote oli vioittunut kuljetuksessa, mitä teen?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@hikipanta.fi, niin selvitämme asian.
Missä tuotteet tuotetaan ja mistä ne tulevat?
Lähes kaikki tuotteet painetaan
tilausperusteisesti Hikipannan Espoon tuotantotiloissa. Näin voimme
taata laadukkaan painojäljen sekä minimoida hävikin määrän, kun tuotteet
painetaan tilauksesta.
Pääasiassa tuotteemme (mm. t-paidat, hupparit, colleget ja housut)
tulevat ulkomailta Aasiasta tai Euroopasta. Suurin osa tuotteista tulee
Bangladeshista luotettavan yhteistyökumppanin tehtaalta. Kumppanimme on
tanskalainen vaatealanyritys, joka on toiminut saman tehtaan kanssa jo
yli 20 vuotta. Tästä vakuutena tuotannolle myönnetyt Amfori – BSCI Initiative- sekä SMETA-sertifikaatit, jotka takaavat eettisen ja yhteiskuntavastuullisen tuotannon.
Tuotteillamme on Öko Tex- ja/tai GOTS-sertifikaatit, jotka varmistavat tuotteiden laadun.
Mitä tarkoittavat ÖKO-TEX- ja GOTS-sertifikaatit?
OEKO-TEX 100 – turvallinen tekstiili (pohjoismaissa Öko-tex)
Standard 100 by OEKO-TEX on kansainvälinen sertifikaatti, joka kertoo tuotteen turvallisuudesta käyttäjän näkökulmasta.
Sertifikaatin saadakseen tuotteen pH-tason on oltava ihoystävällinen,
tutkitusti haitta-aineeton sekä tuotteessa käytettyjen väriaineiden
myrkyttömiä.
Sertifikaatti myönnetään vuodeksi kerrallaan, ja sertifioitavat
tuotteet tarkastetaan aina riippumattomassa tutkimuslaitoksessa.
Mitä enemmän tuote on kosketuksissa ihon kanssa, sitä tiukemmat
OEKO-TEX -kriteerit ovat. Testaus käsittää koko tuotantoketjun ja
tuotteen kaikki osat aina langoista nappeihin ja värjäykseen.
Standard 100 by OEKO-TEX ei takaa tai edellytä, että tuote olisi
luomusertifioitu, mutta sertifikaatti varmistaa tuotteen olevan
käyttäjälleen turvallinen.
Lisätietoa sertifikaatista ja sen kriteereistä löydät viralliselta OEKO-TEX -sivustolta.
GOTS – luonnonmukaisesti viljelty
Global Organic Textile Standard, lyhennettynä GOTS on
luonnonmukaista tekstiilituotantoa edistävä järjestö ja maailman
johtava luomutekstiilien sertifiointijärjestelmä.
GOTS-sertifikaatin ansiosta tiedetään käytetyn luomupuuvillan matka, aina sen viljelystä valmiiksi lopputuotteeksi saakka.
Jotta lopputuotteelle voidaan myöntää sertifikaatti, tulee
kaikkien sen toimitusketjuun kuuluneiden toimijoiden olla sertifioituja
ja noudattaa sertifikaatin vaatimia ekologisia säädöksiä. Vettä
kierrätetään tehokkaasti, eikä viljelyssä käytetä kemiallisia
torjunta-aineita ja lannoitteita.
GOTS edellyttää myös koko tuotantoketjun työnantajilta
Kansainvälisen työjärjestön ILO:n asettamien kriteerien
noudattamista. Työaikojen ja palkkojen tulee olla kohtuulliset ja
työolosuhteiden turvalliset. Lisäksi pakkotyö, lapsityövoima,
syrjintä ja muu epäinhimillinen kohtelu on kiellettyä.